Gör det lätt att träna

december 1st, 2017

Något som helt klart påverkar vikten och som ofta kan få kilona på vågen att dala är träning. Att träna fysiskt är någonting som man gärna får göra ofta och hårt, utan att det för den skull når till en nivå där det istället börjar övergå till att vara skadligt. För att underlätta detta så är vår rekommendation nästan alltid att göra det så lätt för sig själv att träna som möjligt, så att man får så få anledningar till att ställa in träningspassen som möjligt.

Att tappa i vikt är ingenting som bara händer. Det är oftast en kombination av en bra kosthållning och ett välformat träningsschema. För att nå goda resultat med sin viktnedgång så behöver man ofta komplettera konditionsträning med någon form av styrketräning, vare sig man använder sig av vikter eller sin egen kropps som motvikt.

För att hålla i sin träning anser vi att man bör ge sig själv maximala förutsättningar att göra så. Något som bland annat är väldigt viktigt är att förenkla allt som har med träningen att göra, så att man inte drar sig för att göra det arbete som krävs. Det kan handla om allt ifrån att göra i ordning flera matdosor tidigt på veckan så att man därefter slipper tänka på sina middagsplaner varje dag, eller att man ser till att uppföra ett litet men effektivt hemmagym, så att du inte längre behöver ta dig iväg till en annan träningslokal för att köra på så att svetten lackar.

Med ett par fria vikter och en vettig träningsbänk så kommer man väldigt långt med sin styrketräning och kan utföra en rad olika övningar. Detta är förmodligen det mest prisvärda alternativet, som också ger bäst resultat, då kroppen hela tiden behöver stabilisera sig själv när man tränar med just fria vikter.